Bekijk hier onze speellijst met aankomende concerten, voorstellingen en andere optredens.
Arabische diva’s als Umm Kulthum, Fairuz en Warda zijn sinds decennia immens populair in de Arabische wereld en daarbuiten. Deze krachtige vrouwen kleurden met hun stemmen de Arabische muziek- en filmwereld.
Fatiha Alyoud, vast orkestlid van het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO), raakte in haar jeugd geïnspireerd door de muziek van deze populaire grootheden. Haar zangtalent hield zij echter verborgen tot het 10-Jarig jubileum van het AAO. Toen zong zij de sterren van de hemel en betoverde het publiek met haar prachtige stem. Tijdens het concert in het Cabrio Openluchttheater Soest zingt ze een mix van nummers van haar favoriete Arabische diva’s, begeleid door musici van het AAO.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest is in 2011 opgericht door jonge Amsterdamse en Marokkaanse musici en creatieve geesten. Zij deelden een liefde voor de zeggingskracht en reikwijdte van de Andalusische cultuur, Al-Andalus, die wordt gekenmerkt door culturele vermenging van Arabische, Amazigh, Joodse, Islamitische en Christelijke tradities. Het orkest speelt muziekvormen van Granada tot Bagdad uit diverse tijdsperioden en stijlen en won onlangs de Cultuurfonds Prijs 2024.
Terrasconcert: Dwight Breinburg & musici van het Amsterdams Andalusisch Orkest
Dwight Breinburg – zanger, violist en percussionist – staat vanavond in de spotlights tijdens een bijzonder terrasconcert met musici van het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO).
Opgroeiend in Zeeland raakte Breinburg al vroeg gefascineerd door de ritmes en melodieën van Marokkaanse muziek. Binnen het AAO vond hij een muzikaal thuis waarin hij zich verder kon ontwikkelen en zich meester heeft gemaakt van de genres, ritmes en de diverse stijlen van het orkest. Hij is ondertussen uitgegroeid tot een multi-instrumentalist, een veelzijdige muzikant met een uitgesproken artistieke stem.
In dit nieuwe programma, ontwikkeld in samenwerking met het AAO, brengt Breinburg zijn eigen muzikale ziel samen met de bezieling van het Andalusische repertoire. Zijn authentieke klankgeluid, ritmes en melodieën gaan een dialoog aan met de rijke klankkleuren van het orkest. Het resultaat is een muzikale ontmoeting waarin genres en tradities op natuurlijke wijze samenvloeien, zichzelf ontstijgen en nieuwe vormen aannemen.
De bezoekers worden meegenomen in deze muzikale ontdekkingstocht: klanken worden tastbaar, ritmes worden gedeeld. Een reis langs soms onbegrepen en ongehoorde ritmes en langs klankwerelden die verhalen vertellen. Samen met de musici van het AAO maakt hij de muziek voelbaar: soms speels, soms krachtig, maar altijd verbindend.
Een eerste presentatie van een veelbelovende samenwerking, waarin verschillende muzikale werelden samenkomen in een levendig, interactief concert. Muziek als ontmoeting – onder de avondzon.
Dwight Breinburg - viool, zang, percussie
Mohamed Al Mokhlis- viool
Hannelore de Vuyst - viool
Haytham Safia - ud
Lea Besancon - cello
Dwight Breinburg – zanger, violist en percussionist – neemt je mee langs de ritmes van zijn muzikale reis samen met collega-musici van het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO).
Opgroeiend in Zeeland raakte Breinburg al vroeg gefascineerd door de ritmes en melodieën van Marokkaanse muziek. Binnen het AAO vond hij een muzikaal thuis waarin hij zich verder kon ontwikkelen en zich meester heeft gemaakt van de genres, ritmes en de diverse stijlen van het orkest. Hij is ondertussen uitgegroeid tot een multi-instrumentalist, een veelzijdige muzikant met een uitgesproken artistieke stem.
In dit nieuwe programma, ontwikkeld in samenwerking met het AAO, brengt Breinburg zijn eigen muzikale ziel samen met de bezieling van het Andalusische repertoire. Zijn authentieke klankgeluid, ritmes en melodieën gaan een dialoog aan met de rijke klankkleuren van het orkest. Het resultaat is een muzikale ontmoeting waarin genres en tradities op natuurlijke wijze samenvloeien, zichzelf ontstijgen en nieuwe vormen aannemen.
De huiskamerbezoekers worden meegenomen in deze muzikale ontdekkingstocht: klanken worden tastbaar, ritmes worden gedeeld. Een reis langs soms onbegrepen en ongehoorde ritmes en langs klankwerelden die verhalen vertellen. Samen met de musici van het AAO maakt hij de muziek voelbaar: soms speels, soms krachtig, maar altijd verbindend.
Een eerste presentatie van zijn concert-in-ontwikkeling waarin verschillende muzikale werelden samenkomen in een levendig, interactief concert. Muziek als ontmoeting –in huiselijke setting.
Dwight Breinburg – zanger, violist en percussionist – neemt je mee langs de ritmes van zijn muzikale reis samen met collega-musici van het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO).
Opgroeiend in Zeeland raakte Breinburg al vroeg gefascineerd door de ritmes en melodieën van Marokkaanse muziek. Binnen het AAO vond hij een muzikaal thuis waarin hij zich verder kon ontwikkelen en zich meester heeft gemaakt van de genres, ritmes en de diverse stijlen van het orkest. Hij is ondertussen uitgegroeid tot een multi-instrumentalist, een veelzijdige muzikant met een uitgesproken artistieke stem.
In dit nieuwe programma, ontwikkeld in samenwerking met het AAO, brengt Breinburg zijn eigen muzikale ziel samen met de bezieling van het Andalusische repertoire. Zijn authentieke klankgeluid, ritmes en melodieën gaan een dialoog aan met de rijke klankkleuren van het orkest. Het resultaat is een muzikale ontmoeting waarin genres en tradities op natuurlijke wijze samenvloeien, zichzelf ontstijgen en nieuwe vormen aannemen.
De huiskamerbezoekers worden meegenomen in deze muzikale ontdekkingstocht: klanken worden tastbaar, ritmes worden gedeeld. Een reis langs soms onbegrepen en ongehoorde ritmes en langs klankwerelden die verhalen vertellen. Samen met de musici van het AAO maakt hij de muziek voelbaar: soms speels, soms krachtig, maar altijd verbindend.
Een eerste presentatie van zijn concert-in-ontwikkeling waarin verschillende muzikale werelden samenkomen in een levendig, interactief concert. Muziek als ontmoeting –in huiselijke setting.
Aanvang concert 20.15
Zing mee met onvergetelijke melodieën van bekende nummers uit de Arabische muziekgeschiedenis. Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt een uitvoering van klassieke en hedendaagse Arabische liederen, samen met een selectie uit het Marokkaanse repertoire. Verwacht tijdloze meesterwerken en melodieën van Umm Kulthum, Abdelhalim Hafez, Fairuz, Samira Saïd en vele anderen.
Lees mee op je telefoon!
De tektsen van deze klassiekers staan online bij aanvang concert. Daarnaast worden deze teksten in beperkte oplage voorafgaand aan het concert uitgedeeld.
Over het Amsterdams Andalusisch Orkest
Het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO) is een muziekensemble dat zich richt op de rijke muzikale tradities van Al-Andalus, de Arabische, Berberse en Sefardische invloeden in Zuid-Spanje en Noord-Afrika. Het orkest brengt authentieke en vernieuwende uitvoeringen van Andalusische muziek, Arabische klassieke muziek en Maghrebijnse stijlen, vaak in samenwerking met internationale artiesten. Naast concerten organiseert het AAO educatieve projecten en interculturele programma’s om de muzikale erfenis levend te houden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Dwight Breinburg – zanger, violist en percussionist – neemt je mee langs de ritmes van zijn muzikale reis samen met collega-musici van het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO).
In dit nieuwe en persoonlijke programma van Dwight Breinburg, ontwikkeld in samenwerking met het AAO, brengt hij zijn eigen muzikale ziel samen met de bezieling van het Andalusische repertoire. Zijn authentieke klankgeluid, ritmes en melodieën gaan een dialoog aan met de rijke klankkleuren van de musici van het AAO. Het resultaat is een muzikale ontmoeting waarin genres en tradities op natuurlijke wijze samenvloeien, zichzelf ontstijgen en nieuwe vormen aannemen.
Opgroeiend in Zeeland raakte Breinburg al vroeg gefascineerd door de ritmes en melodieën van Marokkaanse muziek. Binnen het AAO vond hij een muzikaal thuis waarin hij zich verder kon ontwikkelen en zich meester heeft gemaakt van de genres, ritmes en de diverse stijlen van het orkest. Hij is ondertussen uitgegroeid tot een multi-instrumentalist, een veelzijdige muzikant met een uitgesproken artistieke stem.
Muze van Zuid is een muziekfestival dat plaatsvindt in Amsterdam-Zuid. In 2025 is de 8e editie van het festival en vindt plaats van 10 tot en met 14 september. Het festival brengt het publiek op muzikale ontdekkingstochten door Amsterdam-Zuid, met concerten, muziekwandelingen en evenementen op bijzondere locaties zoals pleinen, straten, huiskamers, parken, kerken en monumenten.
Kaartverkoop & locatie via Muze van Zuid
Deze zomer speelt het persoonlijke programma Een eigen geluid met Dwight Breinburg op meedere plekken in Amsterdam. Hij werkt toe naar een avondvullend programma voor seizoen 2026-2027.
Mmmusic in het Eikenbosje is onze manier om het culturele seizoen te openen met alle bewoners uit de buurt, muziekliefhebbers van verder weg én toevallige voorbijgangers. Mmmusic is een intiem, feestelijk festival midden in Erasmuspark (Amsterdam-West). Dit jaar staat het programma in het teken van MAQAM Extends: een muzikale viering van opzwepende ritmes, meeslepende melodieën en onverwachte ontmoetingen.
Laat je verrassen door een programma dat genres vervlecht, culturen verbindt en waar het plezier van muziek centraal staat. Je mag dansen, je mag zitten, maar vooral: je mag genieten.
Een middag voor iedereen!
Lees hier meer over het festival en het programma
Aanvangstijd concert 20.15
Kaartverkoop gestart!
Zing mee met onvergetelijke melodieën van bekende nummers uit de Arabische muziekgeschiedenis. Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt een uitvoering van klassieke en hedendaagse Arabische liederen, samen met een selectie uit het Marokkaanse repertoire. Zing mee met tijdloze meesterwerken en melodieën van Umm Kulthum, Abdelhalim Hafez, Fairuz, Samira Saïd en vele anderen.
De teksten worden voorafgaand aan het concert uitgedeeld.
Over het Amsterdams Andalusisch Orkest
Het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO) is een muziekensemble dat zich richt op de rijke muzikale tradities van Al-Andalus, de Arabische, Berberse en Sefardische invloeden in Zuid-Spanje en Noord-Afrika. Het orkest brengt authentieke en vernieuwende uitvoeringen van Andalusische muziek, Arabische klassieke muziek en Maghrebijnse stijlen, vaak in samenwerking met internationale artiesten. Naast concerten organiseert het AAO educatieve projecten en interculturele programma’s om de muzikale erfenis levend te houden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Het Badr festival is een dynamisch platform in de Verenigde Arabische Emiraten dat kunstenaars, denkers en creatieven uit de islamitische wereld samenbrengt. Het festival verkent de toekomst van islamitische kunst en cultuur door middel van tentoonstellingen, gesprekken en innovatieve presentaties. Binnenkort volgt meer informatie over het programma van AAO op dit bijzondere festival.
kaartverkoop start zeer binnenkort!
Geniet mee met onvergetelijke melodieën van bekende nummers uit de Arabische muziekgeschiedenis. Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt een uitvoering van klassieke en hedendaagse Arabische liederen, samen met een selectie uit het Marokkaanse repertoire, zoals de tijdloze meesterwerken en melodieën van Umm Kulthum, Abdelhalim Hafez, Fairuz, Samira Saïd en vele anderen.
Over het Amsterdams Andalusisch Orkest
Het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO) is een muziekensemble dat zich richt op de rijke muzikale tradities van Al-Andalus, de Arabische, Berberse en Sefardische invloeden in Zuid-Spanje en Noord-Afrika. Het orkest brengt authentieke en vernieuwende uitvoeringen van Andalusische muziek, Arabische klassieke muziek en Maghrebijnse stijlen, vaak in samenwerking met internationale artiesten. Naast concerten organiseert het AAO educatieve projecten en interculturele programma’s om de muzikale erfenis levend te houden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Kaarten gaan binnenkort in de verkoop
Geniet mee met onvergetelijke melodieën van bekende nummers uit de Arabische muziekgeschiedenis. Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt een uitvoering van klassieke en hedendaagse Arabische liederen, samen met een selectie uit het Marokkaanse repertoire, zoals de tijdloze meesterwerken en melodieën van Umm Kulthum, Abdelhalim Hafez, Fairuz, Samira Saïd en vele anderen.
Over het Amsterdams Andalusisch Orkest
Het Amsterdams Andalusisch Orkest (AAO) is een muziekensemble dat zich richt op de rijke muzikale tradities van Al-Andalus, de Arabische, Berberse en Sefardische invloeden in Zuid-Spanje en Noord-Afrika. Het orkest brengt authentieke en vernieuwende uitvoeringen van Andalusische muziek, Arabische klassieke muziek en Maghrebijnse stijlen, vaak in samenwerking met internationale artiesten. Naast concerten organiseert het AAO educatieve projecten en interculturele programma’s om de muzikale erfenis levend te houden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt een muzikaal eerbetoon aan een van de onvergetelijke iconen van de Arabische wereld: de Algerijnse zangeres en actrice Warda Al-Jazairia. Ontdekt in Beiroet en beroemd geworden in Egypte, groeide zij uit tot een nationaal symbool van hoop. Laat je meevoeren en ontdek het inspirerende verhaal achter de ‘Roos van Algerije’.
Warda blijft voor de Arabische wereld een tijdloos symbool van hoop en verbondenheid. Tijdens de Algerijnse bevrijdingsstrijd werd ze een van de meest geliefde nationale iconen. Met slechts één noot wist ze menigten tot tranen te roeren. Ook meer dan tien jaar na haar overlijden klinkt haar muziek nog overal: opnieuw uitgebracht op vinyl, afgespeeld op radiostations, gedraaid op feesten, in huizen en op bruiloften. Het Amsterdams Andalusisch Orkest brengt haar muzikale nalatenschap tot leven.
Na twee succesvolle edities met artiesten uit Amsterdam Zuidoost is het op 13 november de beurt aan het bruisende Nieuw-West in From New West with Love. In de Grote Zaal brengen meer dan twintig artiesten een wervelende show vol muziek, dans en 'spoken word'. Verwacht een kleurrijke mix van genres die Nieuw-West rijk is: van klassiek en jazz tot levenslied, pop, hiphop, Turkse, Surinaamse, Marokkaanse en Arabische stijlen.
Op het podium schitteren grote namen, zoals de internationaal gevierde zangeres Karsu, de legendarische Willeke Alberti, rapper Dio en zanger/ud-speler Ahmed El Maai. Ook columnist Henk Spaan levert een bijdrage met een speciaal voor deze avond geschreven tekst. De muzikale begeleiding is in handen van het Oorkaan Ensemble en het Amsterdams Andalusisch Orkest. De presentatie wordt verzorgd door comedian Howard Komproe en thaibokser en jongerenwerker Soumia Abalhaya.
Voor dit concert komt op een later moment een beperkt aantal kaarten met Stadspas-korting beschikbaar. Houd hiervoor de website van de Stadspas in de gaten.
Amsterdam Nieuw-West is het grootste stadsdeel in Amsterdam, met ruim 170.000 inwoners en is een smeltkroes van culturen, talenten en muzikale stijlen. Vanavond hebben we diverse generaties artiesten op het podium, van gevestigde namen tot opkomend talent. Nieuw-West bruist van creativiteit en muzikaal ondernemerschap. Denk aan de energieke kaseko-klanken van Baas Berg, de ontroerende liedjes van singer-songwriter Lara Bakker, of woordkunstenaar DiDin die ook internationaal doorbreekt met zijn unieke mix tussen spoken word en rap. Hiphop-artiest Dio eert zijn roots met het album De Vlugtlaan, vernoemd naar de centrale verkeersader van Nieuw-West. Diverse muziekstijlen passeren: klassiek Arabisch-Andalusische klanken van ud-speler en zanger Ahmed El Maai, de Turkse Emine Bostanci bespeelt het traditionele strijkinstrument kemençe en het swingt met de Braziliaanse latin sounds van fluitist/zangeres Floor Polder.
In de foyers van Het Concertgebouw vind je bovendien een inspirerend randprogramma met kunst, ondernemerschap en culinaire verrassingen uit de wijk. Ontdek de verhalen, smaken en gezichten van New West!
Levenslied-ster Willeke Alberti kent iedereen, evenals de internationaal bekende zangeres en pianist Karsu, met haar unieke mix van klassieke muziek, jazz en pop. Zangeres/actrice Joy Wielkens schitterde deze zomer in Hadestown. Klassiek Arabisch-Andalusische klanken hoor je van ud-speler en zanger Ahmed El Maai, Surinaamse kaseko klanken van de groep Baas Berg onder leiding van saxofonist Jermaine Bergtop, het traditionele strijkinstrument kemençe wordt virtuoos bespeeld door de Turkse Emine Bostancı en fluitist/zangeres Floor Polder brengt Braziliaanse en Latin muziek. Dio rapt over Nieuw-West op zijn nieuwe album De Vlugtlaan en DinDin werkt internationaal aan Arabische projecten. Upcoming rapfromatie Rens, Jaïr & Ome Uncle wordt getipt als de opvolgers van De Jeugd van Tegenwoordig. Danseres Sigourney Henning Limoen danst op live saxofoonspel van saxofonist en componist Sanne Landvreugd. Singer-songwriter Lara Bakker combineert Nederlandstalige pop en invloeden uit de kleinkunst en folk. Alle artiesten worden begeleid door de gerenommeerde muziekgezelschappen het Oorkaan Ensemble en het Amsterdams Andalusisch Orkest.
From New West with Love is een productie van Het Concertgebouw, in samenwerking met Stadsdeel Amsterdam Nieuw-West. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door Het Concertgebouw Fonds, Stadsdeel Amsterdam Nieuw-West, Meervaart en andere betrokken partners.
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
Kaartverkoop binnenkort van start!
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
Kaartverkoop binnenkort van start!
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch
We bevinden ons in het Mallorca van de vroege Middeleeuwen, het is de vooravond van Kerst. Een figuur, gekleed in liturgische gewaden, heft midden in de kerk een zwaard omhoog en zingt:
Op de dag des oordeels zal hij die gediend heeft, gespaard worden.
Dit trefzekere openingsbeeld is het begin van het Lied van de Sibylle, een eeuwenoud stuk dat haar wortels heeft in dezelfde rijke bodem als het gregoriaans. Het Lied van de Sibylle is een zogeheten doomsday prophecy: juist op het moment dat de grote feesten voor de deur staan, houdt het Lied van de Sibylle ons een spiegel voor, het is een waarschuwing, een echo uit het verleden die nog altijd klinkt—waar leiden we onszelf heen als we niet langer luisteren, als we vergeten wat ons samenbrengt?
Het Lied van de Sibylle – El cant de la Sibil·la – behoort tot het UNESCO werelderfgoed. De wortels van deze fascinerende, eeuwenoude compositie kunnen tot in de vijfde eeuw worden getraceerd. Het repeterende thema roept een meditatieve sfeer op, waarbij stem en instrument, solo en samenzang elkaar afwisselen.
De zangeressen van Wishful Singing bundelen hun muzikale krachten met vocalist Salah Eddine Mesbah en multi-instrumentalist Hamza Amrani van het Amsterdams Andalusisch Orkest en met ud-speler Ilias Markantonis, winnaar van het Ud Concours 2024.
De klanken van de ud en de rabab voegen een rijke, melancholische diepte toe aan de zang, terwijl de percussie de onheilspellende boodschap van de Sibylle versterkt.
Met dit programma bieden het Amsterdams Andalusisch Orkest en Wishful Singing een spannend muzikaal alternatief voor de geijkte winterconcerten, waarin halleluja’s en Jingle Bells de boventoon voeren.
Bezetting
Wishful Singing:
Anne-Christine Wemekamp
Maria Goetze
Stella Brüggen
Marjolein Stots
Tal Shasha
Amsterdams Andalusisch Orkest:
Salah Eddine Mesbah – vocalist, percussie
Hamza Amrani – banjo, ud, rabab, percussie
Winnaar Ud Concours 2024
Ilias Markantonis – ud
Credits
Artistiek team
Willem Bruls – dramaturg-schrijver
Campagnebeeld -Juri Hiensch