Bekijk hier onze speellijst met aankomende concerten, voorstellingen en andere optredens.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Nabyla Maan is een van de grote vertolkers van het klassiek Arabo Andalusisch repertoire. Haar immense populariteit heeft ze te danken aan haar vernieuwende kijk op deze muziek met een kraakheldere stem en hoge muzikale kwaliteit. Met het Amsterdams Andalusisch Orkest neemt zij je mee op reis door de Maghreb en zingt zij op eigentijdse wijze liederen uit de Andalusi, Malhoun, Gharnati en Chaabi muziek. Zij deelde met diverse grootheden als Sami Yusuf en Hamid Kasri het podium.
Over Nabyla Maan
Nabyla Maan groeide op in een omgeving vol met Marokkaanse traditionele muziek waar ze naar op zoek was hun diepe geheimen onder eminente meesters van de kunst. Haar benadering in Marokkaanse traditionele muziek weerspiegelt hun internationale dimensie door te brengen vele culturen samen, en er meerdere incorporeren aspecten van jazz en wereldmuziek. Deze eclectische benadering maakte de weg vrij voor optredens over de hele wereld.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Nabyla Maan is een van de grote vertolkers van het klassiek Arabo Andalusisch repertoire. Haar immense populariteit heeft ze te danken aan haar vernieuwende kijk op deze muziek met een kraakheldere stem en hoge muzikale kwaliteit. Met het Amsterdams Andalusisch Orkest neemt zij je mee op reis door de Maghreb en zingt zij op eigentijdse wijze liederen uit de Andalusi, Malhoun, Gharnati en Chaabi muziek. Zij deelde met diverse grootheden als Sami Yusuf en Hamid Kasri het podium.
Over Nabyla Maan
Nabyla Maan groeide op in een omgeving vol met Marokkaanse traditionele muziek waar ze naar op zoek was hun diepe geheimen onder eminente meesters van de kunst. Haar benadering in Marokkaanse traditionele muziek weerspiegelt hun internationale dimensie door te brengen vele culturen samen, en er meerdere incorporeren aspecten van jazz en wereldmuziek. Deze eclectische benadering maakte de weg vrij voor optredens over de hele wereld.
Nabyla Maan is een van de grote vertolkers van het klassiek Arabo Andalusisch repertoire. Haar immense populariteit heeft ze te danken aan haar vernieuwende kijk op deze muziek met een kraakheldere stem en hoge muzikale kwaliteit. Met het Amsterdams Andalusisch Orkest neemt zij je mee op reis door de Maghreb en zingt zij op eigentijdse wijze liederen uit de Andalusi, Malhoun, Gharnati en Chaabi muziek. Zij deelde met diverse grootheden als Sami Yusuf en Hamid Kasri het podium.
Over Nabyla Maan
Nabyla Maan groeide op in een omgeving vol met Marokkaanse traditionele muziek waar ze naar op zoek was hun diepe geheimen onder eminente meesters van de kunst. Haar benadering in Marokkaanse traditionele muziek weerspiegelt hun internationale dimensie door te brengen vele culturen samen, en er meerdere incorporeren aspecten van jazz en wereldmuziek. Deze eclectische benadering maakte de weg vrij voor optredens over de hele wereld.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Zijn onze werelden daadwerkelijk zo verschillend, of hebben we meer gemeen dan gedacht? Die vraag staat centraal in de autobiografische dansvoorstelling REMLA.
Het Amsterdams Andalusisch Orkest vergezelt Redouan Ait Chitt en Denden Karadeniz op hun muzikale reis. De dansers, bekend in de wereld van hiphop & breaking, gaan op zoek naar verbinding met als uitgangspunt hun roots. Redouan ontving in 2020 een Koninklijke onderscheiding omdat hij veel jongeren, waaronder mensen met een beperking, gestimuleerd heeft om te gaan dansen. Denden is bekend van dansprogramma’s op tv en is artistiek leider van het urban contemporary dansgezelschap Zero Dance Theatre.
Je hoort het water zachtjes druppelen van de planten.
Een krekel klinkt in de verte.
Het uur is blauw.
De tijd tussen dag en nacht waarin iedereen nog ligt te slapen maar ook al bijna wakker is.
De maan is net vertrokken, de zon is nog niet op.
Wat gebeurt er in het uur blauw?
Wie is er al stiekem wakker?
Wie wacht er op de komst van de zon?
Wie blijft zich liever in de donkerte verschuilen?
Dauw is een knus familieconcert waar de magie van het uur blauw en de Andalusische en Arabische muziek je meevoeren in een droomwereld. Het Amsterdams Andalusisch Orkest vertelt het verhaal dat je uit de muziek kunt horen. De eeuwenoude instrumenten, de ud, de ney, de rabab laten een rijk repertoire horen van Granada tot Bagdad. Theatrale elementen, humor & speelsheid maken deze visuele luisterbeleving voor iedereen toegankelijk van 6 tot 106 jaar. In de theatrale concerten van Oorkaan spelen musici de muziek uit het hoofd en uit het hart. Hun speelstijl is fysiek, een taal waar ieder kind zich mee kan identificeren. En “Language no Problem,” want de enige taal die er klinkt, is de muziek.
Adviesleeftijd: 6 tot 106
Language No Problem
Producten Amsterdams Andalusisch Orkest & Oorkaan Marianne Noordink Ney & Dwarsfluit Dwight Breinburg Percussie, Zang & Viool Hamza Amrani Ud & Rabab Rémy Dielemans Contrabas Marlies Bosmans RegieMarianne Noordink Muzikale leidingCaecilia Thunnissen & Mohamed Aadroun Artistieke leidingLeila El Alaoui KostuumontwerpSelma Hanzon Keijzer & Eva Hermus ProductieleiderMarleen Hiemstra, Julia de Koning & Bouchra el Khannoussi PR&Marketing
Je hoort het water zachtjes druppelen van de planten.
Een krekel klinkt in de verte.
Het uur is blauw.
De tijd tussen dag en nacht waarin iedereen nog ligt te slapen maar ook al bijna wakker is.
De maan is net vertrokken, de zon is nog niet op.
Wat gebeurt er in het uur blauw?
Wie is er al stiekem wakker?
Wie wacht er op de komst van de zon?
Wie blijft zich liever in de donkerte verschuilen?
Dauw is een knus familieconcert waar de magie van het uur blauw en de Andalusische en Arabische muziek je meevoeren in een droomwereld. Het Amsterdams Andalusisch Orkest vertelt het verhaal dat je uit de muziek kunt horen. De eeuwenoude instrumenten, de ud, de ney, de rabab laten een rijk repertoire horen van Granada tot Bagdad. Theatrale elementen, humor & speelsheid maken deze visuele luisterbeleving voor iedereen toegankelijk van 6 tot 106 jaar. In de theatrale concerten van Oorkaan spelen musici de muziek uit het hoofd en uit het hart. Hun speelstijl is fysiek, een taal waar ieder kind zich mee kan identificeren. En “Language no Problem,” want de enige taal die er klinkt, is de muziek.
Adviesleeftijd: 6 tot 106
Language No Problem
Producten Amsterdams Andalusisch Orkest & Oorkaan Marianne Noordink Ney & Dwarsfluit Dwight Breinburg Percussie, Zang & Viool Hamza Amrani Ud & Rabab Rémy Dielemans Contrabas Marlies Bosmans RegieMarianne Noordink Muzikale leidingCaecilia Thunnissen & Mohamed Aadroun Artistieke leidingLeila El Alaoui KostuumontwerpSelma Hanzon Keijzer & Eva Hermus ProductieleiderMarleen Hiemstra, Julia de Koning & Bouchra el Khannoussi PR&Marketing
Je hoort het water zachtjes druppelen van de planten.
Een krekel klinkt in de verte.
Het uur is blauw.
De tijd tussen dag en nacht waarin iedereen nog ligt te slapen maar ook al bijna wakker is.
De maan is net vertrokken, de zon is nog niet op.
Wat gebeurt er in het uur blauw?
Wie is er al stiekem wakker?
Wie wacht er op de komst van de zon?
Wie blijft zich liever in de donkerte verschuilen?
Dauw is een knus familieconcert waar de magie van het uur blauw en de Andalusische en Arabische muziek je meevoeren in een droomwereld. Het Amsterdams Andalusisch Orkest vertelt het verhaal dat je uit de muziek kunt horen. De eeuwenoude instrumenten, de ud, de ney, de rabab laten een rijk repertoire horen van Granada tot Bagdad. Theatrale elementen, humor & speelsheid maken deze visuele luisterbeleving voor iedereen toegankelijk van 6 tot 106 jaar. In de theatrale concerten van Oorkaan spelen musici de muziek uit het hoofd en uit het hart. Hun speelstijl is fysiek, een taal waar ieder kind zich mee kan identificeren. En “Language no Problem,” want de enige taal die er klinkt, is de muziek.
Adviesleeftijd: 6 tot 106
Language No Problem
Producten Amsterdams Andalusisch Orkest & Oorkaan Marianne Noordink Ney & Dwarsfluit Dwight Breinburg Percussie, Zang & Viool Hamza Amrani Ud & Rabab Rémy Dielemans Contrabas Marlies Bosmans RegieMarianne Noordink Muzikale leidingCaecilia Thunnissen & Mohamed Aadroun Artistieke leidingLeila El Alaoui KostuumontwerpSelma Hanzon Keijzer & Eva Hermus ProductieleiderMarleen Hiemstra, Julia de Koning & Bouchra el Khannoussi PR&Marketing
Je hoort het water zachtjes druppelen van de planten.
Een krekel klinkt in de verte.
Het uur is blauw.
De tijd tussen dag en nacht waarin iedereen nog ligt te slapen maar ook al bijna wakker is.
De maan is net vertrokken, de zon is nog niet op.
Wat gebeurt er in het uur blauw?
Wie is er al stiekem wakker?
Wie wacht er op de komst van de zon?
Wie blijft zich liever in de donkerte verschuilen?
Dauw is een knus familieconcert waar de magie van het uur blauw en de Andalusische en Arabische muziek je meevoeren in een droomwereld. Het Amsterdams Andalusisch Orkest vertelt het verhaal dat je uit de muziek kunt horen. De eeuwenoude instrumenten, de ud, de ney, de rabab laten een rijk repertoire horen van Granada tot Bagdad. Theatrale elementen, humor & speelsheid maken deze visuele luisterbeleving voor iedereen toegankelijk van 6 tot 106 jaar. In de theatrale concerten van Oorkaan spelen musici de muziek uit het hoofd en uit het hart. Hun speelstijl is fysiek, een taal waar ieder kind zich mee kan identificeren. En “Language no Problem,” want de enige taal die er klinkt, is de muziek.
Adviesleeftijd: 6 tot 106
Language No Problem
Producten Amsterdams Andalusisch Orkest & Oorkaan Marianne Noordink Ney & Dwarsfluit Dwight Breinburg Percussie, Zang & Viool Hamza Amrani Ud & Rabab Rémy Dielemans Contrabas Marlies Bosmans RegieMarianne Noordink Muzikale leidingCaecilia Thunnissen & Mohamed Aadroun Artistieke leidingLeila El Alaoui KostuumontwerpSelma Hanzon Keijzer & Eva Hermus ProductieleiderMarleen Hiemstra, Julia de Koning & Bouchra el Khannoussi PR&Marketing